dinsdag 11 november 2008

Zitobject

Zitobject in Context
(periode 1: het ontwerp)
Kies een ruimte of plek (liefst binnen) en ontwerp daarvoor een specifiek zitobject.
Als eerste zijn we begonnen met een ruimte te kiezen en daarbij een collage te maken. Ik zat nog tussen 2 ruimtes te twijfelen namelijk een schoenenzaak en een lingeriezaak. Uiteindelijk is het toch de schoenenzaak geworden:

Lingeriezaak:

Ben begonnen met het maken van schetsjes en kleine modelletjes. Vervolgens een snel model 1:1. Ik wilde met mijn zitobject een manier bedenken zodat mensen de schoenen makkelijker kunnen aantrekken. Ik heb een hele tijd zitten worstelen met hoe ik dat ging doen. Ik had wel wat bedacht maar het blijkt dat de meeste mensen niet zo lenig zijn, dus dat ik het wat eenvoudiger moest zoeken.
Uiteindelijk is het dit model geworden. Het model kan ook nog worden omgedraaid zodat het op 2 manieren te gebruiken is. De ene zijde is ook hoger dan de ander zodat de persoon kan kiezen wat hij/zij fijner vind. Of je, je voet dus dichterbij wilt hebben of verderaf.


In zijn functie:
Het zitobject omgedraaid. Je ziet dat het een hele andere uitstraling krijgt. Wat 'speelser'.


In zijn functie:

Een aantal schetsjes en het model schaal 1:10 presentatievel:
Het leuke van het model is dat het op 2 manieren te gebruiken is.

Materialisering en technieken die ik wil gebruiken voor het zitobject:
Eindcijfer: 7,5

1 opmerking:

peter zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.