zondag 24 augustus 2008

Authentiek Nachtkastje

Privacy en Authenticiteit

Bij deze opdracht was het de bedoeling dat je voor jezelf uit ging zoeken, wat voor jou privacy en authenticiteit betekend. Daarbij moest je dan collage's maken.
Collage Privacy:

Collage Authenticiteit:

Vervolgens kon je kiezen of je een lamp of een nachtkastje ging maken, met een van de 2 bovenstaande termen. Dus of privacy of authenticiteit. Ik had besloten om een authentiek nachtkastje te gaan maken. Daar moesten we ook weer eerst over na gaan denken en een collage maken.

Bij je nactkastje moest ook een bijpassende zin zijn. Dit is die van mij geworden:

Een nachtkastje gemaakt van een materiaal/materialen die eigenlijk een andere functie heeft/hebben.

Als eerste een paar proefjes gemaakt van papier voor de vorm van het nachtkastje en nog wat proefjes van materialen:


Ik was na gaan denken over wat ik allemaal kon gebruiken en uiteindelijk ben ik op deurknopjes gekomen. Het was nog een hele klus om aan zoveel deurknopjes te komen! Het liefst had ik het nachtkastje ook 1 op 1 gemaakt alleen dat ging dus niet door. Dus is het een detail geworden:



Eindcijfer: 7

Geen opmerkingen: