donderdag 10 juli 2008

Minor Hardware Keramiek en Glas

Minor hardware keramiek en glas:

Het derde kwartaal moesten we een minor kiezen. Ik heb gekozen voor de minor hardwar keramiek en glas. Je moest eigenlijk je eigen opdracht stellen en daar mee aan de slag gaan.

Ik had het onderwerp stopcontacten gekozen omdat ik deze meestal niet zo mooi vind. Ze passen eigenlijk nooit bij de muur en vallen meestal op. Dat kan bij mijn stopcontacten ook maar dan op een positieve manier. Dat het bijvoorbeeld net lijkt of het een werk aan de muur is maar dat het ook nog functioneel moet zijn.

Hier een aantal van de dingen die ik heb gemaakt:
Dit waren de eerste vormen:



Later ben ik over gegaan op wat grotere platen voor aan de wand, of een object voor op de grond waar je stroom uit kunt halen.





Hier zie je hoe het eruit zag voordat het in de oven is geweest en voordat het geglazuurd was.







Zoals je ziet heeft de glazuur een heel andere kleur voordat deze in de oven is geweest.











Ook zijn we nog gaan glasblazen. Van te voren hebben we een mal moeten maken waar het glas in geblazen kon worden. Je kon zelf een kleur kiezen en zij blazen het dan voor je. (dit kan je niet zelf doen want zo´n opleiding tot glasblazer kost wel zo´n 8 jaar). Het was echt heel leuk om te zien hoe het in zijn werk ging. Ik heb nog een aantal foto´s genomen:









Het eindresultaat:



Omdat dit de richting beeldende kunst was, was het wel even wennen. Je wordt heel vrij gelaten en moet je eigen opdracht stellen. Ook merk je dat ze heel anders beoordelen dan bij ons op de afdeling. Maar het was zeker een hele leuke minor en zeer leerzaam!

Eindcijfer: 6

Geen opmerkingen: