zaterdag 15 september 2007

Minimaal wonen

Opdracht:

Onderzoeken naar wat is wonen? en antwoord op de vraag geven: Wonen is... Daar moest je dan minimaal 3 postkaarten van maken wat voor jou wonen is. Hier de postkaarten:

Soms zie je een huis en word je er gewoon spontaan verliefd op:

Wonen is: wonen, dit allemaal in een ander lettertype geschreven want wonen kan wel wonen zijn, maar het is toch voor iedereen weer anders:

Wonen is een punt in je leven een punt waar je naar toe kunt.

Wonen is een plek op aarde waar dan ook:

Wonen is zekerheid (in nederland net als stromend water):


Wonen is thuiskomen:

Daaruit moest je met degene waar je mee samen werkte wissel van de kaarten, daar 1 kaart uitkiezen en daar mee aan de slag gaan. De bedoeling was dat je een woning maakte van 2 bij 2 bij 2 meter. Ook moesten we gaan darten op de kaart om een plaats uit te kiezen waar jij je woning zou moeten bouwen, rekening houdend met het klimaat enz. Ik zat in Canada met het poolklimaat. De mensen die daar wonen hebben hun huis vaak onder de grond voor de warmte dus mijn woning komt ook in de grond, net de ramen steken nog boven de grond uit. Ik had de kaart met de tekst:
Wonen is als een puzzel. Ik ben daar over na gaan denken en dit is het resultaat geworden: Ik heb een woning gemaakt waarin je de muren kan verschuiven en op de muren is een kamer getekend dus in totaal heb je 4 verschillende ruimtes, de douche, keuken, woonkamer en slaapkamer. Voordat je deze ruimte wilt gebruiken moet je hem eerst in de goede volgorde puzzelen. Zodra je deze ruimte weer verlaat gaat alles weer door elkaar. Zo blijf je dus puzzelen. Het bed zou er dan bijvoorbeeld ook aan vast zitten dus om te kunnen slapen moet je eerst alles goed puzzelen. In de woonkamer de tafel enz.

Als eerste heb ik tekeningen gemaakt van hoe ik de kamers er uit wilde laten zien.
De woonkamer:

De slaapkamer:

De keuken:

De badkamer:

De maquette van de buitenkant:


De maquette van de bovenkant:

De maquette opengeklapt:

Eindcijfer: 7


Geen opmerkingen: