vrijdag 4 januari 2008

Anders kijken periode 2

Anders kijken periode 2 de opdracht:
Het bouwen: van een ruimte op een tafelformaat (max.>100 x 120 cm). Bij het bouwen gaan we uit van: een stevig grondvlak en eventueel een achterwand.Materiaal: afval, restmateriaal, gevonden zaken. Bij de keuze van het materiaal is het belangrijk om te letten op: kleur, textuur, ritme, maat/schaal, herkenbaarheid, transparantie/dichtheid.
Doel van het fotograferen is het neerleggen van een illusie. De foto maakt een ruimte geloofwaardig.
De eerste les zijn we naar Lensvelt geweest, een gebouw op het industrie terrein in Breda. Daar hebben we foto's gemaakt in het gebouw. Deze foto's dienen als inspiratiebron voor het vervolg van de opdracht. Hier enkele foto's die ik heb gemaakt:








In mijn foto's kwamen vooral ronde vormen naar voren, dus dit wilde ik ook gebruiken in mijn foto's:

Ik ben aan de slag gegaan met metalen platen, maar wel verschillende de 1 was geroest, in de ander zaten gaten en voor op de vloer een glimmende zodat het weerspiegeld.

Ook heb ik met verschillende lichtsoorten gewerkt, zodat je verschillende sfeerbeelden krijgt. De een wat somber, duister, glimmend, licht, donker, warm, koud enz.









Eindcijfer: 8

Geen opmerkingen: